27 Kasım 2015 Cuma

Eleanor & Park - Rainbow Rowell | YORUM


| tanıtım |
 
 İki uyumsuz insan
Sıradışı bir aşk

eleanor
...Kızıl saçlar, tuhaf giysiler. Park başını çevirene kadar onun arkasında duran; o uyuyana kadar yanında uzanan; diğer herkesi daha soluk, daha sıradan ve yetersiz gösteren... Eleanor.

park
...Bir şarkıyı ona dinletmeden Eleanor'un seveceğini bilen; o sonunu anlatmadan esprilerine gülen; göğsünde, tam boğazının altında, Elenaor'un ona verdiği sözleri tutmaya itecek bir yere sahip olan... Park.

İlk aşkın sonsuza dek sürmeyeceğini bilecek kadar zeki ama bunu deneyecek kadar cesur ve umutsuz, on altı yaşındaki iki talihsiz aşığın bir okul yılı boyunca süren hikayesi.

Eleanor , Park ile karşılaştığında siz de ilk aşkınızı ve nasıl da büyülendiğinizi hatırlayacaksınız...
(HATIRLAMADI :D)
 
---
 
Herkese merhaba!
Nasılsınız?
Umarım sizde benim gibi mutlu hissediyorsunuzdur. :D
Vizelerim bitti, yavaş yavaş sonuçlar açıklanmaya başladı. Şimdilik mutluyum, umarım böyle devam eder.
Peki, vizeleri biten Eylül ne yapar? Tabi ki kitaplara gömülür. Bakalım kitaplar beni özlemiş mi? :D
 
Şirin mi şirin bir kitap Eleanor & Park. Acaba gerçekten öyle mi? Gelin hemen yoruma geçelim ve ben kitap hakkında ne düşünüyorum kesin bir karar verelim.
 
| yorum |
 
 Öncelikle söylemek istediğim şey; niye 1986? Bence bunun bir sebebi var ve ben bilmiyorum.
Şarkılar diyeceğim ama günümüzde de o şarkıları hala dinleyen insanlar var.
Neyse, ben bunu düşünmeye devam edeyim.

O zaman karakterlerimiz ile giriş yapalım yoruma.

Eleanor, kitabımızın arka kapağında da bahsedildiği gibi kızıl saçlı ve ilginç bir giyim tarzına sahip biri. Güzellik göreceli bir kavram olsa da güzel olmadığı anlatılıyor kitapta. Şimdi sıradan biri diyeceğim ama bu kelime onu tam olarak tanımlamayacak. Onunki ilginç bir sıradanlık. :D
Aile yaşantısı oldukça sıkıntılı. Okurken rahatsız olduğum çok fazla yer vardı. Bu aile konuları beni biraz fazla geriyor.
Eleanor'u sevmeme neden olacak tek bir satır bile yoktu kitapta. Niye bilmiyorum? Ama olmadı, yapamadım.

"Sen nereden geldin?" diye sordu Park.
"Gelecekten," dedi Eleanor.

Park... O bir Koreli. Bu onu sevmem için yeter de artar bile. :D Acayip koyu bir çekik hayranlığım vardır. Haliyle kitabı okurken Park'ı düşündüğümde kimler gelip geçti aklımdan duysanız inanmazsınız. :D Neyse, biz konuya dönelim. Yoksa uzadıkça uzar bu Kore muhabbeti.
Vitesli araba kullanamayan bir insan evladı. Buradan babama sesleniyorum. Yahu, öyle bir stres oluyorum ki en son kendimi kesesim geliyor. Zaten artık stajyer ehliyeti veriyorlar. Ehliyet almak da yalan oldu.
İşte Park böyle biri. Mükemmel bir aileye sahip. Çizgi romanlar ve şarkılardan oluşan bir dünyaya sahip. Tabi bu dünyanın içine Eleanor dahil olunca her şey daha da mükemmel oluyor onun için.

---

Kitabımızın başlangıcı, meşhur otobüs sahnesi...
Otobüste geçirdikleri vakitleri biraz kıskanmış olabilirim. Kulaklıklar, havada uçuşan çizgi romanlar... Ha tabi garip olduğunu düşündüğüm kısımlar da vardı. Neyse, onları boş verelim. Pek ilgimi çeken şeyler değiller.


Şarkılar...
Birkaçını gerçekten beğendim. Eğlenmek garanti. Bir şans verin derim.

 

Kitabın içeriği genel olarak böyle. Önce birbirlerine alışmaya başlıyorlar sonra da birbirlerini özler hale geliyorlar. Bundan fazlası spoiler olur artık.

Sonu için diyebileceğim hiçbir şey yok.
Verdiğim tepki:
"Hmm, bu kadar mı, bitti mi, gerçekten mi?"
(Sayfayı çevirir.)
"BİTMİŞ!"


Böyle işte. Bir yanım diyor bu kadar övülen yazar, bu kadar övülen kitap bu mu gerçekten? Ama diğer yanım bir şeyleri anlıyor, anlamak istiyor. Çok kararsız bir ben var şu an etrafta dolaşan.
Kitaptan aşırı etkilenmedim ama asla kötü diyemem. Herkese önerebileceğim bir kitap. Alın, okuyun ve size ilk aşkınızı hatırlatıp hatırlatmayacağına Eleanor ve Park ile birlikte karar verin.

4/5

7 yorum:

  1. Kitabı ben de beğendim ancak bu kadar abartılacak kadar iyi olduğunu ben de düşünmüyorum,nihayet bana katılan birini bulduğum için mutluyum şu an :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu an bende çok mutlu oldum çünkü böyle durumlarda insan kendini anormal hissediyor :D Çoğu kişi kitabı İngilizce okumuş, beğenmiş, çevrilmesi için Pegasus'u yorum yağmuruna tutmuş... İnsan anlam veremiyor. :D

      Sil
    2. Sorma ya,ben de o İngilizce okuyanlardan biri olmama rağmen hiç böyle bir hevesim yoktu mesela :D Bunun nedeni belki de çok büyük beklentiyle başlamış olmamızdır çünkü kitap o kadar çok övüldü ki şahsen benim beklentilerim çok yüksekti :D Yine de güzel kitaptı ya ama 5'i hak eder mi diye sorarsan bence etmez :D

      Sil
    3. Aynen kitabın reklamı çok iyi yapılmış. Kitap güzeldi ama süper, harika, herkes mutlaka okumalı diyebileceğimiz bir kitap değildi. Neyse okumuş olduk işte :D

      Sil
  2. Bir senli bir sizli oldu ama bu sefer bir kitapsever olarak kendimi sana yakın hissettiğim için senli konuşuyorum :) Bu kitabı güya bu ay alacaktım ama sonradan seri almayı aklıma koyduğum için vazgeçtim. Tüyap'da almak istedim ama internette olduğundan pahalıya geliyordu o yüzden vazgeçtim. Birkaç yerde öyle övüldüğünü gördüm ki bir daha ki ay gelse de alsam diyorum ama senin yorumunu görünce ikileme düştüm. Hala merak ediyorum. Umarım çok abartılmasına rağmen beğenmemezlik yapmam ama içimden bir his senin gibi bu muydu yani diyeceğim diyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan sizli bizli konuşunca duygularını tam ifade edemiyor yahu. :D Kitap için acayip iyi reklam yapılmış. Tamam fena değildi ama yıllar boyu aklımda kalacak kadar iyi bir kitap olduğunu düşünmüyorum ben. Ah bu merak... Çoğu kitapta ben bu sorunu yaşıyorum. Çok fazla seveni var bende bir heves alıyorum sonu hayal kırıklığı oluyor. Artık kitaplara düşük bi beklentiyle başlamayı düşünüyorum. :D Sende Eleanor Park'a çok yüksek beklenti ile başlamazsan sevebilirsin. Ama muhakkak indirimdeyken almaya bak, sanırım şu an okuoku'da pegasus yüzde 35 indirimli. Fırsatları değerlendirmek lazım malum tüyap tam bir hayal kırıklığıydı. :(

      Sil
    2. Pegasus'un niye tüyap'a katıldığına hala anlam vermiş değilim. Hiçbir indirim yoktu hatta baya kazıktı. Ciltli kitapları falan keşke bu kadar güzel görünmese :D Ben de bu ay okuokuya bakacağım. Oradan daha önce sipariş vermedim. Her neyse işte, yazılarının devamını bekliyorum. Görüşmek üzere :)

      Sil